Forandringsprocesser

Forandringer er i langt de fleste virksomheder en del af dagligdagen. Forandringer udfordrer midlertidigt produktivitet, samarbejdet og medarbejdernes behov for ledelse i virksomheden. Det understreger vigtigheden af, at forandringer skal håndteres bedst muligt – med størst mulig respekt for de involverede.

Forandringsprocesser sker i forskellige faser, som kræver målrettede indsatser for at lykkes. Ledere og medarbejdere reagerer forskelligt på forandringer – og der opleves ofte store forskelle på, der sker på overfladen i det store fælles rum, og hvad der sker i de enkelte teams mellem medarbejderne. Derfor kræver det særlige kompetencer at håndtere det psykologiske spil i forbindelse med forandringsprocesser.

Vi har udviklet en ny metode: Gastronomisk Refleksion, som vi anvender i forbindelse med en proces med de forandringsansvarlige hos vores kunder eller i et team, som skal igennem en større forandring. Læs mere om metoden under kompetencer: Gastronomisk Refleksion

Human Relations tilbyder at være facilitator på forandringsprocesser, både på gruppe / team og organisationsniveau. Human Relations har erfaring i at planlægge forandringsprocesser og med at arbejde med de ledelsesmæssige og psykologiske aspekter ved forandringsprocessen.